APPRECIATION POST TO THIS SUMANDAK !

11:37 AM


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat si pembaca, memandangkan laptop processor aku dah tak slow boleh la aku mula menaip semula. Kali ni aku nak buat appreciation post dekat seseorg ini. Tak tahu aku nak label dia as apa kawan, adik cikgu, "alien" -blogspot dia punya nama laa, hahah dan sebagainya. Kebiasaannya kawan la senang. Okey sebelum pegi lebih dalam kenapa aku tulis ni utk dia bukan sbb aku nak perhatian tp as a appreciation post sbb dia tolong aku setting kan blog aku ni, sbb aku baru mula nak belajar main blog apa semua nih. Pertama sekalinya, aku kenal dia dkt twitter tp sebelum tu aku kenal kakak dia, kakak dia mengajar dkt sekolah aku dulu tahun 2014. Masa tu aku tak kenal dia pun, tp ckg yang pernah cerita dia ada adik 3 org. So one of them dia ni la yg ke-3 sebaya dgn aku. Ada ckg pernah bgitau juga psl adik dia yg ni tp igt tak igt je la. 

Jadi cerita dia mula aku follow twitter dia dulu sbb dia letak twitter dia punya profile ke apa tah dkt bio instagram, masa tu aku tak follow lgi instagram. Aku follow kat twitter je. Twitter aku private, so mungkin dia tak nampak follow aku tu, then one day ada 1 hari tu kami sama2 ada interview di UiTM tp beza tmpt dan beza course , aku masih private twitter, tp haritu je aku rasa nak tutup dan buat twitter aku open sekejap, tup2 dia follow aku jgk dkt twitter. Dalam masa yg sama hari yg aku interview tu jgk aku tgh whatsapp dgn akak dia bgitau la aku harini ada sekian2, tup2 akak dia pun cakap "adik cikgu pun ada interview harini". aku pon rancak dok balas chat ckp "ohh yaka kirim salam sy ckg , goodluck jgk dkt adik ckg ya". Lpstu dkt twitter aku pun hapdet la tweet, tup2 adik dia komen "goodluck" mksudnya smpai la tu mesej aku tu dkt dia melalui kakak dia hahahah aku pun dengan bangganya la balas, lpstu panjang jgk masa tu kami sembangkan. 

Dan sampai la ke harini makin kenal makin rapat sikit la, sbb aku tak pernah jumpa dia lgpun. Masa ni tak cerita dkt cikgu lagi aku tegur dgn adik dia dkt twitter. Sbb dlu pernah dia ckp dia tak suka org kacau adik dia mcm tu la. Dulu pun zaman wechat ada student dia kan suka main tab dia, lps tu follow wechat adik dia la mcm tu. Bila dia tahu dia buat apa tah la ada la block ke mcm na la. Tu yg aku takut betul kalau tnya atau ckp soal adik dia or even tnya belajar kat mana2 ke. Bila ckg bukak cerita baru aku okey nk tnya. Tp skrg okey dah ckg pun takda hal bila aku ckp aku ada bertegur dgn adik dia. Tp sebelum nak sampai tahap okey tu 2 3 kali gak la aku minta maaf dan mnta kebenaran sbb bertegur dgn adik dia. Sekarang semua baik2 saja. hehe

My teacher advance photo katanya. hahah

Okey, nak ucap terima kasih dkt dia (adik ckg, yg gmbr ni bkan gmbr adik dia) la sbb baik hati nak tlg setting kan theme ni utk blog ni maklum la buta kayu langsung aku ni dah lewat usia ni pun nak main blog ni. tp aku ada tujuan aku sendiri. Hahaaaa . Aku adore dgn ckg sbnarnya lgi2 bila dia cerita psl adik2 dia semua yg berjaya2 ada doktor ada jdi ckg, alhamdulillah yg lain bakal menyusul.

Oh btw dok cerita dari tadi lupa nk bgitau nama ckg dan adik dia, ckg yg dkt gmbr tu nama izati adik dia nama zahidah kot2 ada yg berminat bleh pm la sendiri yer tnya sendiri cuma kakak dia tak bleh la not available anymore. Aku harap bila zahi baca ni buat2 lalu je la and terperasan hahahaha anggap la cam baru kenal baca la dgn expression terkejut mcm "ehh mcm kenal mamat ni" hahahaha. 

One things to share to all, appreciate people around you that deserve to be appreciate. Remember that , once in a life time they are always there when you need them. Bukan susah menghargai terima kasih pun dah cukup menyenangkan. Tp bergantung kpd keadaan juga la. Okey itu saja la kot ni pun dah byk aku bebel ni kalau tak stop tak abis cerita pulak. hahaha

Last but not least, kot2 ada rezeki jumpa di Melaka Ehhh Tiberrr !! . hahahah Kami masih dlm proses kenal je yer. Yg baca jgn buat andaian lebih2 cepuk nnt .

Visit : notyouralien.blogspot.com utk tahu dan kenal org yg sebenar. heheh

thank you :) wassalam . Semoga dpt kebaikan mafkan saya doakan saya.

You Might Also Like

2 comments

  1. ehh mcm kenal mamat ni hhahahhaha

    Ya Allah Luqman apa ni!!!!! terharu lah zahi baca!! Takde apa pun i'm just helping mana yang zahi boleh tolong hehe. Thanks haa siap ada satu appreciation post lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. THANK YOU ZAHIII !! . HEHEH TAKDA APA PUN NI PUN SIKIT JA TULIS NI . TERINGAT NAK TULIS SOMETHING TU YANG TULIS TU . SO ENJOY READING . HEEE

      Delete

Followers

Like us on Facebook